Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Zielona Szkoła - Rewal

Treść

12 czerwca o godz. 23.00 nasi uczniowie z panią Marią Ruszkowicz i Elżbietą Velarde Vasquez pojechali na Zieloną Szkołę do Rewala nad Morze Bałtyckie. Po zakwaterowaniu nastąpiło powitanie z morzem i spacer plażą . Z naszą szkołą pojechali uczniowie ze Szkoły Podstawowej w Jamnicy.

W drugi dzień po śniadaniu wyruszyliśmy do Muzeum w Trzęsaczu. Pomysłodawcą i założycielem Muzeum był Władysław Jagiełło- wielki miłośnik Trzęsacza. Wymarzył on sobie miejsce, w którym historia regionu zostanie przedstawiona w sposób nowoczesny i przemawiający do odbiorców w każdym wieku. Na naszych oczach jego śmiała wizja stała się realnym i skończonym dziełem, a Multimedialne Muzeum w Trzęsaczu nosi dziś jego imię. Za pomocą nowoczesnych technologii poznaliśmy historię ruin Kościoła w Trzęsaczu, znaczenie 15 południka, na którym leży Trzęsacz, tajemniczą legendę Zielenicy, a także jak na przestrzeni wieków toczyła się walka człowieka z żywiołem. Po obiedzie pojechaliśmy do aquaparku, ,Sandra SPA” w Pogorzelicy , gdzie odbywały się wodne szaleństwa, a po kolacji podziwialiśmy zachód słońca.

W trzecin dniu odwiedziliśmy Muzeum Wieloryba. Park Wieloryba w Rewalu to niezapomniana morska przygoda, jaką można przeżyć na lądzie. I my taką przeżyliśmy. Była to prawdziwa lekcji przyrody i biologii w terenie.

Kolejny dzień był bardzo intensywny. Zaraz po śniadaniu wyruszyliśmy na pieszą wycieczkę plażą do Niechorza. Spacerowaliśmy razem z przewodnikiem, który opowiadał nam ciekawostki związane z tą okolicą. Zrobiliśmy około siedmiu kilometrów. W Niechorzy czekała na nas kolejna atrakcja - Motylarnia oraz latarnia morska. Latarnia morska w Niechorzu, położona jest na wysokim klifie. Obiekt powstał w 1866 roku, a do jego budowy wykorzystano licowaną cegłę. W dolnej partii podstawa przyjmuje formę prostokąta, z kolei powyżej przybudówek ma kształt ośmiokąta. Wieża na narożnikach posiada wysunięte lizeny, a płaszczyzny pomiędzy nimi zostały wyłożone jasnożółtą cegłą. Na wysokości 37 metrówusytuowano taras widokowy. Zwieńczeniem latarni jest kopulasty dach. Początkowo, źródłem światła latarni był olej rzepakowy, którego zużywano do 1500 kilogramów rocznie.

Pod koniec dnia pożegnaliśmy się z morzem , ponieważ nazajutrz wyruszyliśmy w drogę powrotną. , a po drodze wstąpiliśmy do Świebodzina, w którym znajduje się najwyższą figura Chrystusa Króla. Taka na wzór tej w Rio de Janerio.

Był to miło spędzony czas , nawiązaliśmy nowe przyjaźnie, pogłębiliśmy naszą wiedzę, a nade wszystko pooddychaliśmy nadmorskim powietrzem