Przejdź do treści
Baner główny
2
3
Przejdź do stopki

#BURZA MÓZGÓW - sztuczna inteligencja

#BURZA MÓZGÓW - sztuczna inteligencja

Treść

Uczniowie klasy VI oraz V uczestniczą w lekcjach realizowanych na podstawie programu #BURZA MÓZGÓW - Fundacji Orange (www.burzamozgow.com)  w ramch, którego przeprowadzane są zajęcia dot. sztucznej inteligencji.

To nie są lekcje o  technologiach, ale właśnie o tym, jak działa sztuczna inteligencja od bardziej ludzkiej i społecznej strony – jak wpływa na nasze życie. Mają one na celu poszerzenie świadomość na temat zjawisk i mechanizmów, w których uczestniczymy, korzystając z Internetu i różnych usług cyfrowych.

Tematyka poruszanych problemów to:

  1. Czym jest sztuczna inteligencja
  2. Rozpoznawanie twarzy
  3. Uczenie maszynowe
  4. Jak będzie wyglądać praca w przyszłości
  5. Etyka i sztuczna inteligencja
  6. Uczenie maszynowe – ciąg dalszy
  7. Mózg i algorytmy

Zostały już przeprowadzone pierwsze zajęcia z uczniami klasy szóstej podczas, których uczniowie dowiedzieli się, że każdy w jakiś sposób jest inetligentny oraz stworzyli syntezator mowy w programie Scratch.

Podczas kolejnych zajęć uczniowie  zastanawiali się czy trudno jest nauczyć komputer rozpoznawania twarzy na obrazach i filmach. Popłyną min. wniosek, że ucząc komputer, aby wyszukiwał odpowiednie obiekty na zdjęciach nie możemy używać pojęć takich jak – oczy, usta, nos. czoło, włosy, policzki itp….. dla komputera są one kompletne nieznane. Komputerowi wszystko musimy tłumaczyć w formie liczb i zależności pomiędzy nimi. Uwieńczeniem zajęć było zbudowanie programu na wzór takiego, który stosowany jest w przeróżnych aplikacjach i polega na nakładaniu maski, filtra itp. na naszą twarz, który  to dostosowuje się do jej ruchów.

55332